Konferensindex - Betyg på konferensanläggningar
Konferensindex är Konturs kunders betyg på konferensanläggningar de konfererat på. Efter konferensen ger vi våra kunder en utvärdering i vilken de kan sätta betyg på anläggningen. Frågorna i utvärderingen gäller dels hur konferensdeltagarna upplevt mjuka värden såsom exempelvis service samt personalens bemötande och professionalism. Betyg sätts även på måltidsupplevelsen, konferenslokaler och logirum.
Detta är subjektiva värderingar som speglar Konturs kunder upplevelser av konferensanläggningen. Till skillnad från många andra klassificeringar, som oftast fokuserar på materiell standard, har Konturs utvärderingar stort fokus även på ”mjukvaran”, servicen.
I utvärderingen ger kunderna också ett betyg på hur pass prisvärd anläggningen bedöms samt hur kunden tycker att anläggningen med utgångspunkt från dess standard ska klassificeras, på en skala från 1 (lägsta) till 5 (högsta).
Upplevelsen av en anläggning ställs som regel i relation till det förväntningar man haft och det pris man betalat. Även en anläggning med enklare standard kan därmed få ett mycket högt betyg.
Detta är subjektiva värderingar som speglar Konturs kunder upplevelser av konferensanläggningen. Till skillnad från många andra klassificeringar, som oftast fokuserar på materiell standard, har Konturs utvärderingar stort fokus även på ”mjukvaran”, servicen.
I utvärderingen ger kunderna också ett betyg på hur pass prisvärd anläggningen bedöms samt hur kunden tycker att anläggningen med utgångspunkt från dess standard ska klassificeras, på en skala från 1 (lägsta) till 5 (högsta).
Upplevelsen av en anläggning ställs som regel i relation till det förväntningar man haft och det pris man betalat. Även en anläggning med enklare standard kan därmed få ett mycket högt betyg.